31 augustus 2021
Je ziet het steeds vaker voorbijkomen op LinkedIn: posts waarbij de link in de reacties staat in plaats van in de tekst. In eerste instantie lijkt dat zeer onlogisch. De meeste lezers plaatsen namelijk helemaal geen reactie waardoor jouw link onzichtbaar blijft. Toch staat LinkedIn er vol mee en dat maakte ons erg nieuwsgierig. Wat is dan uiteindelijk de betere optie? De link plaatsen in het bericht of toch in de reacties?
LinkedIn wil graag dat haar gebruikers op haar eigen platform blijven. Links naar websites, video’s of andere platforms zorgen ervoor dat het platform haar gebruikers verliest. Om dat te voorkomen lijkt het LinkedIn algoritme posts met een link in de tekst minder vaak te weergeven. Dat is een groot probleem voor de content creators. Om de links toch te kunnen verwerken lijken de creators er iets voor gevonden te hebben: de link in de reacties plaatsen. Maar wat zeggen de cijfers? Bereik je echt meer mensen met dit “geheim”?
8 weken lang nam GrowthRocks de proef op de som. Voor dit experiment maakt het bedrijf gebruik van 4 verschillende accounts. 2 profielen met net iets meer dan 1000 connecties en de andere 2 net meer dan 20.000 connecties. Alle accounts plaatsten tegelijkertijd hun content met exact dezelfde inhoud.
Het blijkt inderdaad waar te zijn dat posts waarbij de link in de reacties staat vaker weergeven worden. De posts waarbij de link in de tekst werd verwerkt (LiP) werden in totaal 3514 keer weergeven. Daarentegen werden de posts waarbij de link in de reacties werd verwerkt (LiC) maar liefst 10.095 keer weergeven.
Daarmee bereikte de twee accounts met het LiC principe 2.9 keer meer bezoekers!
Maar wat doet het met de kliks? Groeit dat ook mee met het bereik?
Uit het resultaat blijkt dat de LiP posts gemiddeld 20 kliks behaalde, terwijl LiC posts gemiddeld 53,5 kliks behaalden!
LiC posts werden gemiddeld 2.7 keer meer aangeklikt!
Het blijkt inderdaad een verstandige keuze te zijn om je link te plaatsen in de reacties. Zowel het bereik als het aantal kliks stijgen behoorlijk. Vergeet natuurlijk niet om in je tekst te vermelden dat de link te vinden is in de reacties!
Door zelf op zoek te gaan naar de juiste freelancers, ben je veel kostbare tijd kwijt en laat je veel omzet liggen. Bel ons of gebruik het onderstaande formulier om te ontdekken hoe we je kunnen helpen!
© 2022 Bluelance. Alle rechten voorbehouden
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |