21 september 2021
Je website onderscheiden van de rest en uiteindelijk hoger te komen in Google is tegenwoordig een flinke uitdaging. Toch is er een (onbekende) methode om hoger te komen in Google: virtuele tours! Dit is een mooie manier om je bedrijf te onderscheiden en hoger te komen in Google (SEO). Sterker nog, virtuele tours vergroten het bereik van een website met maar liefst 16%! Bovendien besteden klanten 5 tot 10 keer meer tijd op websites met een virtuele tour. Genoeg reden dus om met virtual reality aan de slag te gaan!
Virtuele tours zijn digitale rondleidingen door verschillende ruimtes zoals kantoorpanden, winkelcentra, hotels of woningen. Een virtuele tour bestaat uit meerdere 360 graden foto’s verwerkt in speciale software. Dit soort rondleidingen zijn erg populair voor het verkopen van vastgoed, maar tegenwoordig zien we ook veel bedrijven die een virtuele tour laten maken van hun kantoor en dat vervolgens op de website plaatsen.
Een virtuele tour is inzetbaar voor meerdere doeleinden in diverse sectoren. De meest voorkomende doeleinden binnen ons doelgroep zijn:
Een vacature is in de meeste gevallen vrij plat. Hoe mooi de verhalen ook geschreven worden, zonder beeld blijft het lastig kiezen voor de bezoeker. Een virtuele tour is daarbij een geweldige uitkomst. Door kandidaten de kans te bieden om virtueel een rondje te lopen door het kantoor onderscheid je jouw organisatie van de rest. Bovendien spenderen kandidaten 5 tot 10 keer meer tijd op je website, waardoor je vacature ook nog eens hoger terecht kan komen in de Google zoekresultaten. Uiteindelijk leidt dat tot een flinke stijging in het aantal reacties op je vacature.
Ziekenhuizen, maar ook mooie organisaties als Tredion en Bol maken slim gebruik van virtuele tours. Zie de afbeelding hieronder voor een impressie!
Wist je dat woningen met een virtuele tour maar liefst 87% vaker worden bekeken? En klanten tussen de 18- en 34 jaar 130% sneller een afspraak inplannen als ze een virtuele tour hebben bekeken van een woning? Virtuele rondleidingen zijn volgens makelaars een enorm krachtig middel om de verkoop van vastgoedobjecten te versnellen.
Het gaat tegenwoordig allemaal om beleving. Een virtuele tour is een krachtig middel om de merkbeleving te verbeteren. Virtuele tours zijn zeer breed inzetbaar in verschillende branches, maar dit zijn de meest voorkomende voorbeelden:
1. Hotels maken vakantiegangers warm met mooie virtuele tours
2. Winkels en scholen gebruiken virtual reality om de klant het gevoel te geven dat ze er al een keer geweest zijn
3. Bedrijven tonen hun kantoor aan klanten om de loyaliteit te vergroten.
1.Websites met een virtuele tour komen hoger in de Google zoekresultaten
2. 75% van potentiele klanten zien virtuele rondleidingen als een belangrijke factor bij hun aankoopbeslissing
3. Virtuele rondleidingen verhogen de conversie van een website met 16 tot 67%
4. Virtuele rondleidingen vergroten het bereik van een website met maar liefst 16%
5. Klanten besteden 5 tot 10 keer meer tijd op websites met een virtuele tour
6. Woningen met een virtuele tour worden maar liefst 87% vaker bekeken
7. Klanten tussen de 18- en 34 jaar plannen 130% sneller een afspraak inplannen als ze een virtuele tour hebben bekeken van een woning
Organisaties die hoger willen komen in Google opgelet! Een virtuele rondleiding is niet alleen goed voor de klantervaring, maar ook een essentieel onderdeel om hoger te komen in de zoekresultaten.
Door een virtuele tour toe te voegen aan je website:
1. Ontvang je vaak meer backlinks (linkjes van andere websites naar jouw website)
2. Zullen klanten meer tijd besteden op je website
3. Ontvang je meer verkeer naar je website met Google Maps
Websites met een virtuele tour ontvangen over het algemeen 30% meer backlinks dan websites zonder een virtuele tour. Dat heeft te maken met het feit dat een virtuele tour als interessant wordt gezien. Bovendien ontvangen ze ook linkjes van andere blogs zoals deze. Hierboven hebben we bijvoorbeeld gelinkt naar Tredion en BOL, waardoor zij weer een backlink erbij hebben.
Google Maps wordt dagelijks miljoenen keren gebruikt. Door een virtuele tour te koppelen aan Google Maps creëer je veel verkeer naar je website. Dit kan gemakkelijk gedaan worden door de juiste expert. Wij matchen onze klanten altijd met de beste Google Street View Trusted fotografen voor het mooiste resultaat.
Een virtuele tour trekt de aandacht. Bezoekers denken even twee keer rond te klikken, maar zijn zo 10 minuten verder zonder het te weten. Het is niet alleen informatief, maar ook erg leuk om rond te neuzen in het pand. Dat is natuurlijk voor jouw vindbaarheid alleen maar prettig. Het aantal minuten dat de gemiddelde bezoeker op je website zit is namelijk een van de factoren om hoger te komen in Google.
Je website onderscheiden van de rest en uiteindelijk hoger te komen in Google is tegenwoordig een flinke uitdaging. Toch is er een (onbekende) methode om hoger te komen in Google: virtuele tours! Dit zijn digitale rondleidingen door verschillende ruimtes zoals kantoorpanden, winkelcentra, hotels of woningen. Een virtuele tour bestaat uit meerdere 360 graden foto’s verwerkt in speciale software. Het is erg breed inzetbaar, maar de meest voorkomende doeleinden zijn: recruitment, verkoop van vastgoed en het verbeteren van de merkbeleving. Door een virtuele tour toe te voegen aan je website ontvang je vaak meer backlinks, zullen klanten meer tijd besteden op je website en ontvang je meer verkeer naar je website met Google Maps. Kortom, het is een geweldig marketingmiddel om meer verkeer te genereren naar je website.
Wij matchen onze klanten altijd met de beste Google Street View Trusted fotografen voor het mooiste resultaat. Weten hoe jij je bereik kunt vergroten met een virtuele tour?
Door zelf op zoek te gaan naar de juiste freelancers, ben je veel kostbare tijd kwijt en laat je veel omzet liggen. Bel ons of gebruik het onderstaande formulier om te ontdekken hoe we je kunnen helpen!
© 2022 Bluelance. Alle rechten voorbehouden
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |