19 oktober 2021
LinkedIn is het meest gebruikte zakelijke social media platform. Dagelijks halen bedrijven nieuwe klanten binnen en vinden ze hun personeel via dit platform. Het is daarom niet gek dat LinkedIn een belangrijk medium is voor de meeste bedrijven. Echter geven organisaties vaak aan dat ze het lastig vinden om zichtbaar te zijn op dit platform. In deze blog delen we tips om jouw zichtbaarheid te vergroten op het platform.
Een groot gedeelte van de Nederlandse bedrijven geven aan dat zij hun klanten voornamelijk via LinkedIn binnenhalen. Daarnaast is het ook de ideale plaats om personeel te werven. Jouw organisatie mag dus zeker niet ontbreken op dit platform. Nog niet overtuigd? Hieronder staan drie interessante statistieken over LinkedIn:
1. Elke minuut worden er wereldwijd 3 medewerkers aangenomen via LinkedIn.
2. 4/5 personen op LinkedIn zijn ‘decision makers’, ofwel personen die aankoopbeslissingen nemen binnen de organisatie.
3. Bedrijven die wekelijks posten op LinkedIn hebben een 2 keer zo hoog ‘engagement rate’, ofwel de kans is veel groter dat je berichten beter zichtbaar worden als je minimaal een keer per week post
Is het beter om LinkedIn te gebruiken via een persoonlijk account of via een bedrijfspagina? Het antwoord is vrij simpel:
Via een persoonlijk profiel kun je een persoonlijke band opbouwen. Hiermee krijg je, als je een mooie band hebt opgebouwd, een hoge gunfactor hebben. Dat resulteert in meer likes, reacties en weergaven. Daarnaast kopen mensen graag van mensen en niet van bedrijven. Een profielfoto is veel prettiger om naar te kijken dan een logo. Het zegt meer over de persoon achter het bedrijven en creëert vertrouwen.
Een bedrijfsaccount is ook erg prettig om te hebben. Het geeft een boost aan de vindbaarheid van je organisatie, biedt je de mogelijkheid om te adverteren op LinkedIn en vergroot je autoriteit. Dit account is ook zeker onmisbaar.
Maak gebruik van beide accounts! Ik adviseer je om beide accounts te gebruiken. Door beide accounts te combineren haal je echt het maximale uit dit geweldige platform. Maar let op…
Plaats niet dezelfde content op beide accounts. Dit is een fout die in het begin vaak gemaakt wordt door bedrijven (inclusief door ons… oeps). Niemand wilt twee keer dezelfde content zien. Zorg er dus voor dat je content uniek is.
Volg jij Bluelance trouwens al op LinkedIn?
Wil je meer halen uit LinkedIn? Dan is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn. Aan de hand van 3 praktische tips leer ik je graag hoe je beter zichtbaar worden op dit platform:
Duhh, hoor ik je denken, maar een overgroot gedeelte plaatst alleen hun eigen content. Maar LinkedIn bestaat uit meer dan dat. Wees lekker sociaal en actief op het platform. Daar is het tenslotte voor bedoelt. Plaats relevante reacties onder andere posts, deel interessante artikelen of druk simpelweg gewoon op de like knop als je iets interessant vindt. Dit vergroot niet alleen jouw autoriteit, maar zorgt er ook voor dat anderen sneller een reactie plaatsen onder jouw bericht.
Laatst vertelde een bedrijf dat ze zo veel mogelijk connectieverzoeken eruit stuurden, in de hoop om het aantal likes te verhogen. Dat is echt niet ‘the way to go’. Zelf heb ik gemerkt dat het bij dit platform gaat om persoonlijke, waardevolle connecties. Kwaliteit boven kwantiteit. Wat moet je dan wel doen?
Heb je net iemand aan je netwerk toegevoegd? Stuur hem/haar dan een persoonlijk berichtje. Vertel waarom je diegene aan je netwerk wilt toevoegen en wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. Maar let op! Maak er geen salespitch van. Niemand staat daarop te wachten. Je kunt het overigens ook persoonlijker maken door je berichtje in te spreken.
Wil je makkelijk gevonden worden? Dan is het aangeraden om content te publiceren waar jouw doelgroep naar op zoek is. Merk je dat er specifieke onderwerpen zijn binnen je expertise die niet behandeld worden? Of heb je er iets interessants over toe te voegen? Maak en publiceer wekelijks een post over dat onderwerp.
Uit het onderstaande onderzoek blijkt dat je het beste kunt posten in de ochtend of tussen 17:00 en 18:00. Wees er dus vroeg in de ochtend bij!
Bron: CoSchedule
Door zelf op zoek te gaan naar de juiste freelancers, ben je veel kostbare tijd kwijt en laat je veel omzet liggen. Bel ons of gebruik het onderstaande formulier om te ontdekken hoe we je kunnen helpen!
© 2022 Bluelance. Alle rechten voorbehouden
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |